שאריות מפסח…

היו תלונות שהמתכון לעוגת המצות המשפחתית (עוד זכרון מאמא) לא הגיע בזמן. אני בהחלט מתנצלת בפני כל המעונינים ואני כותבת אותו עכשיו. כדאי להדפיס ולשמור לשנה הבאה.
אזהרה: הוא אינו כשר למי שמקפיד לא לאכול שומשום. אולי זו ההזדמנות שמישהו יסביר לי למה שומשום לא כשר לפסח אצל חלק מהעדות. בכל אופן אצלנו כידוע לכם עצם זה שנכנסות מצות הביתה מהוה את ההתכוונות המקסימלית לנוכחות של פסח בבית כך שענין השומשום לא משנה מה גם שישנן עדות שאוכלות ולנו אין בעיה להשתייך לכל עדה שמאפשרת לנו לאכול יותר.

קרם:
2 ביצים
100 גרם חלוה רגילה מפוררת לגמרי
4 כפות קקאו
1 כפית נס קפה
3/4 כוס סוכר
150 גרם חמאה או מרגרינה בלי מלח

הכנה:
מערבבים בסיר קטן את החמרים מלבד החמאה ושמים על אש קטנה. כשהתערובת אחידה וחמה מכבים את האש ומוסיפים את החמאה או המרגרינה. אפשר גם להוסיף כמה קוביות שוקולד אם ממש מתחשק. זה גם מגדיל טיפה את כמות הקרם.

כמות הקרם מספיקה ל 4 שכבות של מצה וחצי

הרכבת העוגה:
מערבבים בצלוחית יין מתוק עם קצת מים (תלוי בילדים) עם נייר מגבת שלא נקרע או חתיכת בד נקיה או כל אמצעי אחר שעולה בדעתכם מרטיבים את המצה היטב משני צדדיה כולל החורים. עושים שכבה שבנויה ממצה וחצי ושופכים מעליה 1/4 מכמות הקרם רצוי בעודו חם. לאחר 4 שכבות אמורה להשאר למעלה שכבת קרם. מאפסנים במקרר ונזהרים לא לגמור את הכל ביום אחד.

עוד דבר שמענין בקשר לפסח. יוצא לי להמצא בחברת נשים יהודיות (כמעט כל קבוצת הקרמיקה שלי) והיו לנו הרבה שיחות על פסח. אני למען האמת יותר הקשבתי ופחות דיברתי כי הרגשתי ממש כופרת לידן. בקיצור כל ענין היהדות כאן הוא הרבה יותר דתי מאשר בארץ כי לרוב מי שיהודי מתאמץ להיות יהודי וחלק מזה זו שמירה על כשרות ובוודאי שמירה על כשר לפסח. דבר שקשה למדי כשבעצם כמעט כל מה שסביבך לא לוקח חלק במאמץ. יש כאן סופרים שיש להם מחלקה כשרה ובהחלט אפשר היה לקנות מצות בחבילות גדולות (נשארו שתי חבילות קטנות מהחבילה הגדולה ומחכות לסבתא דפנה שתגיע ותגמור אותן) אפשר לקנות מאכלים לפסח (קנידלך מקופסא יש כל השנה וגם מצות) אבל כל חג חוגגים פעמים, פסח ראשון ופסח שני. כלומר ארבעה ערבי חג והכל מהאוכל הזה שהוא מיוחד ולרוב גם יקר יותר. אין כמעט תחליפים כמו הפסטה לפסח וכל ההמצאות החדשנית שאפשר למצוא בישראל. הן נראו די מותשות בעיקר המקפידות שבינהן. אחת מהן הגיעה לגיחה של שעה אחרי שסיפרה שהיא פשוט לא יוצאת מהמטבח כבר שבוע! בקיצור לא פשוט להיות יהודי בגולה.

בשבוע האחרון פרץ האביב. מה שפורח כאן אלה בעיקר העצים בצבעים מדהימים. בכל מיני צורות וגוונים. מאתגר את דרכי הנשימה במקצת אבל ממלא את הלב. כל יום אני אומרת לעצמי שאקח את המצלמה ואצלם אז כנראה שעכשיו אחרי שהתוודיתי בפרהסיה אני ארגיש מחויבת לשתף אתכם בפריחה המדהימה הזו. עוברים עלינו ימים ממש חמים שלא היו מבישים את הארץ. היום נרשמו 32 מעלות צלסיוס במד חום מחר צפויים 28. בגדים קצרים שחשבתי שבכלל לא אגיע ללבוש אותם כאן נשלפו מהארון. כמו כן הקרוקס הנצחיים שלי שכאן הגיעו בגרסה עם הפרווה בימי החורף אבל היום הגיחו הקרוקס הרגילים אלה שמשמשים אותי תמיד.אכלנו ארוחת ערב בחוץ על הדשא והיה פשוט כייף. כמו להיות בצימר.
חשבתם פעם על מן הזדמנות כזו להיות בצימר לאורך שנה ויותר? זו ההרגשה כמעט. זה כייף

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

