ארוחת שישי, זכרונות, הסתברות ושאר הגיגים

מהבוקר אני הוזה על ארוחת שישי מסורתית, רק שלא לפי המסורת שהייתה נהוגה בילדותי (בורקסים, סלט, פיירקס חומוס, פיירקס טחינה, עוגה שדיר באלק לחתוך אותה לפני הארוחה ומשחק "שקר" שכולנו נהנים אבל אבא שלי שולק את כולם), אלא לפי מה שהיה נרקח ונאכל אצל הטובה בבשלניות ילדותי, רוחמה.
על סלט הגזר המופלא שלה אני חולם שנים, והנה עופר וערן הביאו לנו גליון "עדות" חגיגי של על השולחן, ובו משהו שמזכיר את הסלט:
7 גזרים
2 שיני שום
כף פפריקה
ש"ז
כפית כמון
מלחפלפל

קלפי את הגזר, ובשלי אותו עד שנהיה נעיץ, סנני את המים, וקררי. כעת יש לחתוך לחתיכות של ס"מ או 2, ולערבב עם שאר המרכיבים. אושר גדול צפוי לך!

חוץ מהגזר, התארגנה לה חלה, והפעם, פחות מתוקה מהרגיל, לפי מתכון משובח של פיטר (לא ההוא מהזאב, אלא ההוא מהלחמים).
למנה העיקרית – אם כבר עדות, אז עד הסוף- חריימה. המתכון- שרי אנסקי (האלילית, כבר אמרתי?)- לא מוצא את המתכון הזה בנבחי האינטרטט, אבל מוצא את הטור שהכי ריגש אותי בחיי – עם מתכון מופלא אחר שלה- הנה.
בכל מקרה, בשביל לעשות החריימה הזה, צריך לעשות פלפל צומה. תמיד נחמד לעשות פלפל צומה, כי:
א) זה טעים
ב) זה מזכיר לי את ימי בית הספר היסודי, שבהם הייתי הולך לאיציק מנשה, הילד שנולד בי-די-יוק ביום שלי (וכעת לשאלה בהסתברות: מה הסיכוי שלשני ילדים בכיתה בת 30 ילדים יהיה יומולדת באותו יום? התשובה למטה, לא במהופך), ואצלו הייתי מקבל פרוסת לחם לבן עם הטעים טעים הזה…
ואיך עושין?
– ראשום
– כף פפריקה חריפה
– שתי כפות פפריקה מתוקה (אשכנזי או לא?)
– מיץ מחצי לימון
– חצי כוס שמן קנולה או דומה
– מלחפלפל

לכתוש את השון, להוסיף את השאר, לערבבף, ולשים בצנצנת שעוקרה תחילה (יענו, שפכתם עליה מים רותחים, כולל על הפקק, שלא תגדל לנו פטריות). להשתמש בכפית נקיה, שלא יבואו פטריות אל הצנצנת שניקינו… במקרר- עד שנגמר. הנה, תראו מה מצאתי! (משם גנבתי את התמונה הזו:)

לקינוח, עוגיות מהבצק האלים, תה צמחים, וסרט (ילדי גן עדן).

בעוד שלושה שבועות חצי מרתון. לא, אני לא מצליח להרזות לפני (איך אצליח אם אני לא סותם תפה?), אבל לונורא- שום דבר לא רודף אחרי.

ולתשובה לשאלתי מקודם – הסיכוי שיהיו ל2 ילדים אותו יום הולדת בכיתה בת 30 ילדים גבוה מ70%!!! (ועוד בבת ים הכיתות היו יותר צפופות…). אז מזל טוב (מאוחר בשבוע) לאיציק מנשה!!!

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על ארוחת שישי, זכרונות, הסתברות ושאר הגיגים

  1. עומר הגיב:

    ש"ז – איזה מן קיצור מוזר ל(ש)חור (ז)הוב
    אני מכיר גבנ"צ
    נס"ק שת"ס – נס קפה שני סוכר
    אבל ש"ז – פעם ראשונה שלי

להשאיר תגובה

